Finansieringsløsninger - Svea Finans og Statens Lånekasse

Finansieringsløsning gjennom Svea Finans

Vi er glade for å kunne meddele at vi endelig kan tilby våre elever finansieringsløsninger for førerkortopplæring og kurs via SVEA Finans.

• Det kan søkes om betalingsløsninger for førerkortopplæring og kurs
  • Grei løsning for deg som har søkt støtte fra Lånekassen, men som må betale for selve kjøreopplæringen før støtten blir utbetalt når du er bekreftet som deltaker på et YSK Grunnutdanningskurs.
  • Om du ønsker å gå inn på en av de gunstige pakkeløsningene våre, men ikke har mulighet til å betale for samlet pakke.
  • Det tilbys betalingsløsninger for opptil kr. 100.000

Ta kontakt med oss dersom du ønsker tilsendt SMS med tilbud fra Svea Finans. Tilbudet er helt uforpliktende. Eller du kan søke direkte ved å følge linken

SVEA Finans kan tilby:

• Ulike delbetalingsløsninger.
  • Du kan velge den nedbetalingstiden som er best for deg.
  • Rentefrie avdrag de første 6 månedene.
  • Går du over 6 måneder, påløper det renter på 21%

Uforpliktende tilbud

Om du ønsker et uforpliktende tilbud på finansieringsløsningen fra SVEA Finans kan du kontakte oss eller søke direkte

Vi er godkjent for støtte fra Lånekassen

Du kan søke støtte for følgende opplæring:

• Førerkort kl. D Buss og komprimert YSK grunnutdanning 140 t Persontransport kurs
  • Førerkort kl. C Lastebil og komprimert YSK grunnutdanning 140 t Godstransport kurs

For å kunne fullføre YSK kurset MÅ du være ferdig med all obligatorisk opplæring i den tunge klassen. Vær oppmerksom på at det er først når YSK kurset starter, og trafikkskolen bekrefter at du har møtt på kurset, at støtten fra Lånekassen blir utbetalt!

Dette betyr:

• Du starter kjøreopplæring kl. C eller kl. D.
  • Kjøreopplæringen må du betale selv.
    Du må regne med at opplæring for kl. C minst vil koste ca. kr. 32.000 (pakkepris) og at kl. D minst koster ca. 28.000 (pakkepris). Trenger du flere kjøretimer enn det som er i pakken, så vil prisen bli noe høyere.
  • Når får du utbetalt støtte? Pengene får du når du starter på grunnutdanning 140 timer. Disse blir utbetalt når vi har bekreftet at du har startet, og dette gjelder også om du tar førerkort i forbindelse med grunnutdanningen.
  • Du kan også få det som heter skolepengelån til å dekke utgifter knyttet til kurset.
  • Når kan du søke stipend og lån? Du må ha fått plass hos oss før du søker om stipend og lån. Du må søke etter at du har fullført kurset, med unntak hvis kurset starter før 1. november og avsluttes etter 15. november. Da må du søke før 15.november. Starter kurset ditt før 1. mars og avsluttes etter 15. mars, må du søke før 15. mars.

Du kan søke lån og stipend for disse klassene